Facebook-f Youtube Instagram
  • Wydarzenia
    • Jazz
    • Plenerowe
    • Piwna Kultura
    • Konwenty
    • Rock
  • Fotorelacje
    • Wywiady
  • News
Menu
  • Wydarzenia
    • Jazz
    • Plenerowe
    • Piwna Kultura
    • Konwenty
    • Rock
  • Fotorelacje
    • Wywiady
  • News
Strona Główna » Naszym zdaniem » Promocja przez kulturę

Festiwal dla miasta czy miasto dla festiwalu?

Chyba każde miasto w Polsce w swoim kalendarzu wydarzeń kulturalnych ma przynajmniej jedną imprezę o charakterze masowym.
Są to najczęściej „Dni Miasta”,  w czasie których – w zależności od zasobności budżetu – udaje się ściągnąć jedną lub więcej gwiazd polskiej sceny popowej.

Choć najczęściej takie imprezy finansowane są z budżetu promocji miasta, to z reguły z samą promocją miasta lub regionu niewiele mają wspólnego.

Większość z nich tak naprawdę dedykowana jest dla mieszkańców, stanowiąc prezent w postaci darmowych koncertów.

Mieliśmy możliwość uczestniczyć w setkach tego typu wydarzeń. Niestety, niewielu z organizatorów oprócz dostarczenia rozrywki lokalnej społeczności widzi potrzebę i dostrzega możliwość wykorzystania lokalnego festiwalu dla faktycznej promocji miasta czy gminy. Tak to wygląda w 99% przypadków.

Idealnym przykładem miasta, w którym dostrzeżono i wykorzystano lokalne święto do promocji miasta jest Bolesławiec i odbywające się w nim Bolesławieckie Święto Ceramiki. Organizowana co roku w sierpniu impreza przyciąga do siebie rzesze turystów nie tylko z całej Polski ale i zagranicy.
Szacuje się, że tylko w roku 2019 przyjechało tu około 200 tys. odwiedzających, z czego prawie połowę stanowią goście z Europy Zachodniej, Dalekiego Wschodu i obu Ameryk.

Bolesławieckie Świeto Ceramiki 2020
Bolesławieckie Świeto Ceramiki 2020
Bolesławieckie Świeto Ceramiki 2020
Bolesławieckie Świeto Ceramiki 2020
Bolesławieckie Świeto Ceramiki 2020
Bolesławieckie Świeto Ceramiki 2020
Bolesławieckie Świeto Ceramiki 2020
Bolesławieckie Świeto Ceramiki 2020
Bolesławieckie Świeto Ceramiki 2020
Bolesławieckie Świeto Ceramiki 2020
Bolesławieckie Świeto Ceramiki 2020
Bolesławieckie Świeto Ceramiki 2020
« ‹ z 9 › »

Gospodarze tego małego dolnośląskiego miasta idealnie potrafili wykorzystać regionalny produkt, jakim jest ceramika do zorganizowania imprezyj, która z roku na rok się rozrasta i promuje nie tylko samą siebie, ale przede wszystkim miasto i region.

Podobnie do tego tematu podchodzą w Katowicach, które od 2015 roku uzyskały specjalny status Miasta Muzyki Unesco.
Miasto wspiera i patronuje wiele festiwali, które od lat wpisały się, w nie tylko polski kalendarz kultury, ale przykuwają muzyczną uwagę fanów z całej Europy.

OFF-Festival 2019 - Publiczność
OFF-Festival 2019 - Publiczność
OFF-Festival 2019 - Publiczność
OFF-Festival 2019 - Publiczność
OFF-Festival 2019 - Publiczność
OFF-Festival 2019 - Publiczność
OFF-Festival 2019 - Publiczność
OFF-Festival 2019 - Publiczność
OFF-Festival 2019 - Publiczność
OFF-Festival 2019 - Publiczność

Na szczególną uwagę i wyróżnienie zasługuje tu Off-Festival, którego organizatorzy podchwycili zainteresowanie, jakim to wydarzenie zaczęło się cieszyć wśród zagranicznych mediów. Niemal od 2 edycji, która odbywała się jeszcze w Mysłowicach zaczęli prowadzić promocję festiwalu w języku angielskim.
Efektem tego jest to, że co roku 20% festiwalowej publiczności stanowią goście z zagranicy, a o festiwalu i samych Katowicach mówi się i pisze na świecie nie tylko w muzycznym kontekście.

Można jeszcze wyróżnić takie imprezy jak Ostróda Reagge i Summer Jazz Festival z Krakowa, które w różnym stopniu przyciągają swoją uwagę zagranicznych mediów czy fanów.
Są to jednak nieliczne wyjątki na kulturalnej mapie Polski.

Trochę niezrozumiała wydaje się niechęć włodarzy miast do promocji ich wydarzeń za granicą. A przecież nie ma chyba bardziej skutecznej reklamy miasta niż dobrze zorganizowany i odpowiednio nagłośniony medialnie festiwal.

Oczywiście na taką imprezę trzeba mieć pomysł, ale wydaje się, że nawet tam gdzie on jest, jak np. odbywające się w Janowie Lubelskim Gryczaki czy Chmielaki Krasnostawskie ich potencjał jest kompletnie marnowany.

Polska kuchnia stanowi akurat jeden z tych towarów eksportowych, których promocja naprawdę mogłaby się opłacać i trafiać na podatny grunt. Zwłaszcza, jeśli byłaby zaprezentowana w ciekawy i inspirujący sposób, a o to przecież nie tak trudno. Tym bardziej boli więc niewykorzystywanie możliwości promocyjnych przez organizatorów tego typu imprez. A wystarczyłoby… jedynie nie bać się nowego.

promocja
« Previous Post
Next Post »
Propozycje na lato 2022
Festiwale w Polsce
Fotorelacje
15 Warszawski Festiwal Piwa
Fotorelacje

15 Warszawski Festiwal Piwa

W galerii pierwsze zdjęcia z trwającego 15 Warszawskiego Festiwalu Piwa. Na zdjęciach publiczność, zabawa i załogi najlepszych polskich browarów kraftowych,

Wywiad z Pawłem Leszczyńskim
Fotorelacje

Wywiad z Pawłem Leszczyńskim

Wywiad z Pawłem Leszczyńskim Tuż przed rozpoczęciem XV Warszawskiego Festiwalu Piwa FuninPoland porozmawiał z jego twórcą i animatorem – Pawłem

Beth Hart w Katowicach
Fotorelacje

Beth Hart w Katowicach

Beth Hart w Katowickim Spodku. Artystka, która od lat przyciąga tłumy na koncerty na całym świecie 1 grudnia zagrała swój

14 Warszawski Festiwal Piwa
Fotorelacje

14 Warszawski Festiwal Piwa

14 Warszawski Festiwal Piwa Za nami 14 edycja Warszawskiego Festiwalu Piwa. Było trochę obaw przed jego otwarciem. Bo kryzys, bo

Copernicon 2022
Fotorelacje

Copernicon 2022

Fotorelacja z konwentu Copernicon 2022 Copernicon to jedno z najważniejszych wydarzeń w kalendarzu polskich konwentów.Setki spotkań i prelekcji podzielonych na

Tagi

Tagi
Agnieszka Wiechnik Barcice blues Browary Chmielaki cosplay debiut Festiwal Folk Gdańsk Hollywood Undead Janów Lubelski jazz Katowice Kazimiernikejszyn Kazimierz Dolny koncert konwent Kraft Kraków Krasnystaw Lor Lubeskie Lublin Muzyka OFF OFF-Festival OLA Olsztyn piwo Polska premiera promocja Przemek Jóźwik Próba Cafe Reggae rock Siesta Siesta Festival summer jazz festival teledysk Warszawa Warszawski Festiwal Piwa Wschody wywiad

Nasze Video

Odtwórz wideo

Kontakt

NET-STUDIO
ul. Pułaskiego 91b/70
33-100 Tarnów

mail: Strona KONTAKT
Teл: +48 609 085 200

FAQ

Polityka Prywatności

Polityka Prywatności i Ciasteczka
Uwaga !!! Ze względu na pandemie i przesuwane terminy wydarzeń redakcja portalu prosi o ich sprawdzenie u organizatorów.
Podane daty, mogą mieć charakter orientacyjny.
Ta strona używa plików cookies. Przeglądając strony portalu zgadzasz się na ich użycie.
Niektóre strony portalu mogą zawierać treści przeznaczone wyłącznie dla osób pełnoletnich.
AkceptujeWychodzę Czytaj więcej
Polityka prywatności

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT
Scroll to top
  • blankpolski